5 grzechów głównych twórców logotypów

Tworzenie logotypu dla marki to nie lada wyzwanie. Popełnienie błędu może w znaczny sposób rzutować na sukces produktu lub usługi. Sprawdźcie czego nie robić, aby logotyp zamiast odstraszać przyciągał potencjalnych konsumentów.

 

1. Za dużo kolorów. Dobre logo powinno składać się z maksymalnie 3 barw.

colors

2. Źle dobrany font. Producent śrub czy kosiarek nie powinien korzystać z fontów podobnych do tych, których używają producenci zabawek czy przedszkola.

small

3. Zbędne dodatki. Logotyp nie powinien zawierać zbędnych dodatków i udziwnień. Idealny projekt to taki, który w odbiorcy nie wzbudza poczucia przepychu.

22097848552_f1c0f54936_b

4. Plagiat. Trudno nie sugerować się innymi logotypami, które praktycznie wyskakują z lodówek. Należy jednak zachować umiar, aby nie zostać posądzonym o plagiat lub zbyt duże podobieństwo do już powstałych projektów.

plagiat

5. Niedopasowanie. Przy projektowaniu należy sprawdzić jak logotyp prezentuje się w zależności od wielkości. Może się okazać, że jako bardzo mały będzie nieczytelny.

thief

 

Bookmark and Share
Wojciech Pasterski Opublikowane przez:

komentarze 2

  1. mich_78
    22 marca 2016
    Odpowiedz

    moim zdaniem regula powinna być jedna – tak jak na tym zdjęciu – im mniej tym lepiej! jakby każdy się do tego stosował nasz „reklamowy” miejski krajobraz byłby do zniesienia.

  2. kokoroko
    6 kwietnia 2016
    Odpowiedz

    Z jednej strony less is more, a z drugiej nie każde logo musi byc minimalistyczne, obawiam się, że za kilka lat „przeholowane” logotypy wrócą do łask

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *