Zalety logotypów

Wyobraź sobie, że znane marki, takie jak Google, Coca Cola, czy Lego nie posiadają logotypu. Czy nadal byłbyś w stanie je rozpoznać? Osoby z bardzo dobrze rozwinięta pamięcią werbalną odpowiedziałyby, że tak, jednak większość z nas zapamiętuje rzeczywistość poprzez obrazy, dlatego ogromne znaczenie dla rozpoznawalności marki ma jej znak graficzny. Istnieje prosty podział znaków graficznych: logotypy, czyli te które zawierają w sobie nazwę marki bez sygnetu oraz logo, czyli komplet składający się z sygnetu i logotypu. Dziś zastanowimy się, jakie zalety posiada pierwszy rodzaj znaków graficznych, czyli logotypy.

Natychmiastowa rozpoznawalność

Widząc sygnet Nike, czy Mercedesa, od razu wiesz o jaką markę chodzi. Pamiętajmy jednak, że firmy, do których należą te marki budowały ich rozpoznawalność i dochodziły do sukcesu latami. Logotyp ma to do siebie, że jest w stanie szybko zakorzenić nazwę i towarzyszącą jej szatę graficzną w umyśle odbiorcy. Wybierając na swój znak rozpoznawczy logotyp, marka rozpoczyna proces budowania rozpoznawalności nazwy w momencie wejścia na rynek.

Jasność przekazu

Zwolennicy sygnetów twierdzą że logotypy same w sobie nie zawierają interesującego komunikatu, jednak gdy spojrzymy na poniższe przykłady, łatwo dojdziemy do wniosku, że dobierając odpowiedni font oraz barwy, jesteśmy w stanie przekazać więcej niż by się mogło wydawać.

Prostota

Niezależnie od grupy docelowej, logotyp zapewnia rozpoznawalność wśród odbiorców. Pozbawiony ukrytego znaczenia, skupia się na nazwie marki, dzięki czemu łatwiej ją zapamiętać.  

Uniwersalizm

Dodatkową zaletą logotypu jest to, że gdy marka zdecyduje się na zawężenie lub poszerzenie swojego porftolio, znak graficzny może pozostać niezmieniony, gdyż w wielu przypadkach sygnet silnie sugeruje charakter produktów, czy usług oferowanych przez daną markę. Ponadto, logotyp znacznie łatwiej umieścić na materiałach firmowych w różnych wariantach kolorystycznych i rozmiarach.

 

Bookmark and Share
Wojciech Pasterski Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *